Survival of the fittest - Reisverslag uit Capelle aan den IJssel, Nederland van Sofia Wanrooij - WaarBenJij.nu Survival of the fittest - Reisverslag uit Capelle aan den IJssel, Nederland van Sofia Wanrooij - WaarBenJij.nu

Survival of the fittest

Blijf op de hoogte en volg Sofia

05 November 2012 | Nederland, Capelle aan den IJssel

Mijn eerste blog verhaal vanuit Cambodia! Wat een hitte! poeh, toen Saskia en ik voor t eerst het vliegtuig uitstapte dat dit niet klopte. Beide dachten we aan een blower die heel hard aan stond, maar nee.. eenmaal buiten bleek dat het echt heel erg warm is hier.

De vlucht was trouwens lang, maar goed te doen en overleefd! ik kan niet echt slapen in een vliegtuig dus ik was echt verrot bij aankomst.
Ik heb me sterk gehouden en ben niet wezen slapen, dus meteen in het goede ritme.

Gister middag eerst geld gepind en daarna even bijkomen in het guesthouse. 's Avonds wezen eten. Lekker rijst :P Sommige hadden een lekkere typisch cambodjaanse curry, die was lekker die wil ik volgende keer ook!

Het guesthouse personeel is aardig, maar verstaat niet zo goed engels. maakt het ook wel weer grappig.

Hier op straat rijd echt van alles, superrr veel scooters vol gepakt met van alles. Tuctucs ook heel veel en soms een hele grote dure auto. Vandaag zijn we naar t water gelopen, de mekong, zo'n 5 min lopen vanaf hier. Daarna hebben we allemaal onze teen nagels wezen lakken en een mooie tekening der op gekregen. Ik heb een prachtige vlinder en het is echt kunst!

Nu even lunchen en dann... Geen idee! We zien t wel. Rustig aan doen en genieten in ieder geval!

  • 05 November 2012 - 19:31

    Jennifer:

    Zoals beloofd een reactie op je eerste blog,

    Ik ga er van uit dat de warmte gewoon even wennen is en zeker geen geklaag gezien ik hier de kachel een graadje hoger zet, en zojuist stamppot heb gemaakt gewoon omdat het koud, nat en vies weer is.

    De insecten genaamd Dirk 1,2,3,4, tm 35. Maken het vast ook beter daar dan Dirk hier die is verkouden. Heel sneu dat gehoest en nies.:( Miss is het ikmistantesofiaverkoudheid.

    Maar we geven de hoop niet op het heeft toch zo z'n charme, kaarsjes aan gezellig binnen voor de buis.

    We waren vandaag net te laat met contacten voor Skype ;).. Hihi volgende keer beter waarschijnlijk zal jij daarvoor heel vroeg je bed uit moeten, of ik het heel laat maken.


    Ik zou zeggen doe rustig aan, geniet ervan je weekje vakantie en verkenning! Ik heb trouwens ook een weekje vakantie. Helaas gewoon in nl. :(
    Enne niet van de paden of gaan hè..

    Groetjes vanuit het regenachtige Rotterdam..

    xxx jennifer.

  • 05 November 2012 - 22:24

    Peterhans:

    Nu begint het pas! Heel veel plezier en geniet er van

    Peterhans

  • 06 November 2012 - 10:34

    Jaartje:

    Heeey Schat!!

    Wat leuk om te lezen ook omdat, ik wel een idee heb hoe al die tuctucs eruit zien en hoe druk het op de weg is en hoe achterlijk ze rijden... en hoe vol de vrachtwagens zitten met mensen gewoon in de bak waar normaal de vracht zit... hahaha... Hoop dat je het naar je zin blijft hebben!

    Doe voorzichtig en kijk uit voor slecht eten haha... en curry... haha... vond ik heel erg vies... hoop dat jij het wel lekker blijft vinden dan eet je in ieder geval beter dan ik met me cornflakes haha...

    Dikke kus!!!

  • 06 November 2012 - 12:15

    Claiiree:

    hee soofjee !!!
    heb je al een lekker kleurtje ondertussen van dat heerlijke weer of ben je al verbrand.
    Ben wel een beetje jaloers hoor hier is het koud nat en vies bahh.

    Ben je ondertussen al een beetje gewend?
    Hebje ook al in zo'n leuke tuc tuc gezeten hahaha.

    geniet nog even lekker van je weekje vakantie en van de lekkere curry's haha.
    Veel plezier en doe voorzichtigg !!!

    Dikke kuss !!!

  • 06 November 2012 - 13:28

    Charline:

    Lieve Soof,

    Het klinkt fantastisch en alsof je in een totaal andere wereld bent beland. :)

    Geniet ervan, maak mooie herinneringen en leef!

    Heeeeeeel veel liefs, xxxx

  • 06 November 2012 - 16:27

    Sofia:

    Hey lieverds!
    Ook al ben ik nog geen week weg, ik vind het nu al fijn om wat van jullie horen!

    1:nee ik ben nogniet bruin
    2: ook nog niet verbrand! (zonnebrand factor 50!)
    3: die tuctucs zijn ideaal! Veeelste warm om te slapen!

    X

  • 06 November 2012 - 16:27

    Sofia:

    Hey lieverds!
    Ook al ben ik nog geen week weg, ik vind het nu al fijn om wat van jullie horen!

    1:nee ik ben nogniet bruin
    2: ook nog niet verbrand! (zonnebrand factor 50!)
    3: die tuctucs zijn ideaal! Veeelste warm om te slapen!

    X

  • 08 November 2012 - 12:33

    Hetty:

    Pppffff warm zeg, maar wat is beter : druilerig herfstweer: grijs, nat, ongezellig of zon zon zon /
    gaat tie goed schat ? en met de meiden waar je mee bent ?
    Mis je me al een beetje ?
    Heel goed Soof factor 50.
    Plezier van je pareo's ?

    Liefs and love : tante :)
    xxxxxxxxxx

  • 09 November 2012 - 15:39

    Margreet:

    Hoi Soof, gelukkig maar dat het warm is want je hebt geen dikke trui en slaapzak meegenomen!
    Het klinkt inderdaad alsof je in een andere wereld bent! 9150 km hier vandaan is ook wel errug ver!
    En toch is er internet, yippie leve het internet! Zo kunnen we je blog lezen en whatsuppen.

    Je schrijft dat je nog niet bruin bent, ook niet van de diarree? (hi hi)
    Ik ben erg benieuwd naar je volgende verhalen en foto's! Schrijf je binnenkort weer wat nieuws?

    Hier gaat alles z'n gangetje, Muis, Sproet en Zita missen je natuurlijk. Zolang ik regelmatig een whatsup van je krijg valt het missen wel mee. Of vind je dat onaardig ?

    Ik hoop dat je veel geniet.


    veel liefs xxx mamagreet

  • 11 November 2012 - 19:30

    Hetty:

    Hoi lieve Soof,

    Alles goed daar
    Ik kijk heeel erg uit naar je volgende blog verhaal !

    Miss you

    Hetty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sofia

Actief sinds 29 Okt. 2012
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 8403

Voorgaande reizen:

10 Januari 2014 - 11 Februari 2014

Indonesie

10 September 2013 - 10 Januari 2014

Australie

22 December 2012 - 09 Januari 2013

vakantie Thailand

03 November 2012 - 22 December 2012

Cambodja verkennen

Landen bezocht: