Bijna!! - Reisverslag uit Capelle aan den IJssel, Nederland van Sofia Wanrooij - WaarBenJij.nu Bijna!! - Reisverslag uit Capelle aan den IJssel, Nederland van Sofia Wanrooij - WaarBenJij.nu

Bijna!!

Blijf op de hoogte en volg Sofia

29 Oktober 2012 | Nederland, Capelle aan den IJssel

Het is nog minder dan een week, maar aan staande zaterdag vertrek ik dan toch echt naar Cambodja. Ik mag nog een paar daagjes genieten van de luxe in huis bij m'n oudertjes.

Samen met 13 andere studenten ga ik 7 weken doorbrengen in Cambodja. De eerste week is een introductieweek, waarbij we een aantal hoogte punten van Cambodja gaan bezoeken, een beetje van de lokale taal leren en monniken gaan bezoeken! Een leuk begin van een onvergetelijk avontuur lijkt mij.

Daarna ben ik dus nog 6 weken aan het stage lopen in Cambodja. Hiervan is het uiteindelijke doel een plan te schrijven voor het opzetten van een of meerdere tours door het land. Hiervoor ga ik samen met mijn projectgroep ook verschillende delen van het land bezoeken om onderzoek te doen. M'n projectgroep bestaat trouwens uit Saskia en Iris. We zijn grote delen dus met z'n drieën.
Tijdens onze reis beginnen we in Phnom Penh (de hoofdstad) hier is de gehele groep van 14 studenten dan ook. Hierna gaan Sas, Iris en ik naar Battambang en Siem Reap om vervolgens in Kampong Thum ons te voegen bij een ander projectgroep van 3.

Hierna gaan we met z'n alle, 14 studenten, uitrusten en bijbruinen op zogenaamd Rabbit Island (Tip: Google even naar afbeeldingen om jaloers te worden!) Vervolgens ronden we allemaal onze stage weer af in de hoofdstad.

Tijdens de stage worden we begeleid door PeterHans en Nienke welke beide ervaren zijn met reizen in en door Cambodja.

Nou dit is dus een beetje een uitleg over mijn reis.
Ik heb gelukkig alle opdrachten voor mn minor op tijd afgekregen en ingeleverd. Mn afstudeeraanvraag zal nog wat moeite en tijd kosten. Net zoals het inpakken van mn backpack! Dat gaat wat worden, want ik heb dus niet echt een duidelijk beeld wat ik allemaal moet meenemen. Lastiggg..

Hier ga ik mijn aller eerste blog bij laten. Ik hoop eraan te denken dat ik vaak en regelmatig een stukje voor alle achterblijvers zal schrijven.

  • 29 Oktober 2012 - 21:29

    Sjoerd:

    Even aftellen en jij zit alvast in een heerlijke temperatuur.
    Stop je je blog aan het eind van Cambodja of plak je een restje Thailand met je ouders er nog bij?

  • 29 Oktober 2012 - 21:59

    Sofia:

    Nouuu als er nog iets boeiends grbeurd zal ik thailand er ook bij plakken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sofia

Actief sinds 29 Okt. 2012
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 8383

Voorgaande reizen:

10 Januari 2014 - 11 Februari 2014

Indonesie

10 September 2013 - 10 Januari 2014

Australie

22 December 2012 - 09 Januari 2013

vakantie Thailand

03 November 2012 - 22 December 2012

Cambodja verkennen

Landen bezocht: