Lady musgrave island - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sofia Wanrooij - WaarBenJij.nu Lady musgrave island - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sofia Wanrooij - WaarBenJij.nu

Lady musgrave island

Blijf op de hoogte en volg Sofia

19 December 2013 | Australië, Brisbane

Lady musgrave island

Ik hoop dat iedereen na het lezen van mn vorige blog even het eiland heeft gegoogeld en jaloers is geworden ;) om te laten weten hoe het was, een korte blog totaal besteed aan mijn tocht naar dit bounty eiland.
Maandag werd ik opgepikt om 7:00 en nadat iedereen in de bus zat en de buschaffeur wat geintjes had gemaakt, was de toon gezet. Iedereen was super enthousiast. Onderweg merkte we dat het weer niet zo meezat, en na overleg en instemming van iedereen zijn we onze vrije middag door gaan brengen in een dierentuintje onderweg. Hier hebben we een presentatie van 5 super gifitge slangen gezien. Volgens die man waren ze allemaal handtam en hij pakte ze dus ook op met blote handen! Vervolgens werden de krokodillen gevoerd, met wat spektakel.
De volgende gebeurtenis was mijn reden om in te stemmen van dit uitstapje. Iedereen mocht om ste beurt een slang en krokodil vast houden! Nou dat wou ik wel. Super raar, ik had verwacht dat de slang glibberig zou zijn, maar dat wastie totaal niet. En de krokodil voelt echt als leer. Met beide uiteraard fotos gemaakt en zoals op de fotos goed te zien is, vond ik het nogal spannend om de slang vast te houden om mn nek!
Vervolgens gingen we kangaroes en emu's voeren. Dit had ik in het lone pine park al gedaan, maar zo kon ik nog wel wat goede emu fotos maken, die niet waren gelukt in Mitchell.
Toen we eenmaal aan waren gekomen in 'town of 1770' werden we in vier persoons kamers ingedeeld. Ik sliep met Spaanse Maria, Chineese Esther en Japanse Mi-hou. (?) de kamer was super de luxe, zonder stapelbedden, met airco en koelkast en tv. Daar kan ik het wel 2 na nachten in volhouden. Na even opgefrist te hebben zijn we onder begeleiding van Harry en Steve naar de zonsondergang gaan kijken, naar een uitzicht punt geweest en naar het monument van kapitein Cook die in 1770 daar aan land kwam met zijn bemanning. S avonds pizza gegeten en vroeg naar bed, want er stond een grote dag op het programma.
Dinsdag werd het ontbijt om 7:00 geserveerd en om 8 uur zaten we in de bus richting de boot. De boot bleek helemaal volgeboekt met ik denk wel 100 mensen. Je mocht helaas alleen binnen zitten en we werden gewaarschuwd voor wat golven. Ik dacht dat ik wel wat kon handelen, maar dat heb ik geweten. Het eerste half ging goed, ipodje op, kijken naar de horizon en genieten. Maar naar mate we verder Voerden, de lucht donkerder werd, de golven groter en groter vond mijn lichaam het niet meer leuk. In het volgende uur heb ik 5x over moeten geven! Gelukkig voelde ik me al snel weer tiptop toen we stil lagen bij het eiland, de lucht was opgeklaard en ik de helder blauwe zee zag. Ik heb dan ook meteen flippers en een snorkel gepakt en ben het water in gesprongen! Ik had een onderwatercamera gekocht, dus daarmee in de aanslag ging ik het great barrier reef ontdekken. Het reef zelf vond ik niet specialer dan dat van cambodja of thailand, wel weer een hoop mooie vissen gezien waarvan je denkt dat ze in een tropisch aqaurium thuis horen. En.... 3 schildpadden gezien!!! We hadden van Harry de tip gekregen om naar de car wash voor schildpadden te gaan en precies waar de bemanning had aangewezen, was hier een grote berg koraal met daarop 3 schildpadden die schoongeboend werden door kleine visjes. Oh wat hoop ik dat mn fotos goed zijn gelukt. Na de lunch weer gesnorkeld, dit keer was er nog maar 1 schildpad, maar nog steeds erg bijzonder. Ik met de laatste mogelijkheid meegegaan om het eiland te bekijken. We werden met de boot gebracht en daar kregen we een tour van een ander bemanningslid. Het eiland bestaat eigenlijk uit dood koraal. Er groeien nu een heleboel bomen en en broeden erg veel vogels. De bomen laten een soort plakkerig spul vallen als hun bloemen zijn uitgebloeid. Vervolgens komen vogels hier aan vast te zitten en sterven dan een langzame dood. Doordat er geen roofdieren op het eiland zijn, liggen er op de grond dus een helehoop dode vogels. Dat Ziet er wel wat luguber uit. Op het strand werd aangezeten door markering waar de schildpadden hun eieren hebben gelegd. We zijn nu precies in het eier leg seizoen en elke avond komen er tientallen schildpadden hun broed ingraven op het eiland.
Vervolgens weer met de grote boot terug naar het vaste land. Ik had wat reispilletjes gefixed en met die in mn mik, wat minder wind en we hoefden niet tegen de golven in te varen, werd het een relaxte terugreis. S avonds hebben we met de hele groep gebarbecued.
Ik en nog 1 jongeman, chris, wouden op woensdagochtend graag surf lessen nemen. Dit was namelijk 1 van de extra activiteiten die werden aangeboden. Helaas moesten er minimaal vier mensen zijn en ging dat dus niet door. Vervolgens met ik met de dames van mijn kamer maar gaan zwemmen smorgens. Er stond een harde wind met sterke stroming en grote golven. Het was erg hilarisch om je jezelf overeind te houden in daarin.
De terugweg was erg vermoeiend en ik denk dat iedereen wel wat geslapen heeft. We hebben een stop gemaakt bij de Bundaberg Rum fabriek, waar je een tour kon doen. Op dat moment werd ook iedereen ongeveer wakker in de bus, dus niemand was in de mood om een tour te doen. Na nog een lunchpauze bij een heerlijke chinees en een plaspauze waren we weer in Brisbane en was het avontuur afgelopen.
Ik heb met chris afgesproken om in Sydney te meeten en daar surflessen te nemen. Hij en zn vriendin gaan daar namelijk ook heen in de zelfde periode. Twee mensen uit het hostel in cairns zijn ook met o&n in sydney, een meisje uit dit hostel is er in de zelfde periode en iemand uit Mitchell wil met o&n naar sydney. En iedereen wil met me afspreken. Ik ga het nog druk krijgen! Daar moet ik me later maar zorgen over maken. Nog 2 nachten en dan sydney en vanuit daar nog 20 dagen tot indonesie!

  • 19 December 2013 - 09:21

    Sjoerd:

    Lijkt me allemaal niks. Vieze vissen, stomme schildpadden. En dat allemaal in dat vieze koude water.
    Wij kunnen lekker vanuit onze luie stoel met regen buiten, naar het Great Barier Rif op tv kijken.
    (Niemand zal toch merken dat ik stik jaloer ben?)

  • 10 Januari 2014 - 09:10

    Evelyn:

    Jeetje, dat je een slang om je hals hebt gelegd. pffffffffff...
    Wat een held. Ik zie ze liever van plaatjes , veilig en wel.
    En dat je zo ziek bent geworden op de boot.. Heb je je echt knap beroerd gevoeld.
    Die golven zijn niet echt een uitdaging als je maag er niet mee eens is.

    Liefs, Evelyn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Australie

Ik ga een fantastisch avontuur beleven Down Under

Recente Reisverslagen:

10 Januari 2014

Bye bye Australie

19 December 2013

Lady musgrave island

15 December 2013

Cairns en brisbane

05 December 2013

Cairns

15 Oktober 2013

Een aantal ervaringen
Sofia

Actief sinds 29 Okt. 2012
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 8412

Voorgaande reizen:

10 Januari 2014 - 11 Februari 2014

Indonesie

10 September 2013 - 10 Januari 2014

Australie

22 December 2012 - 09 Januari 2013

vakantie Thailand

03 November 2012 - 22 December 2012

Cambodja verkennen

Landen bezocht: