Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sofia Wanrooij - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sofia Wanrooij - WaarBenJij.nu

Cairns

Blijf op de hoogte en volg Sofia

05 December 2013 | Australië, Cairns

Hallo lieve hollanders,

Weer een nieuw berichtje van mij vanuit de andere kant van de wereld. Vandaag is mijn tweede dag in Cairns, ik ben namelijk verhuisd na m'n laatste blog. Het zal allemaal duidelijk worden als je deze blog leest.

Ik heb een ontzettend leuke tijd gehad bij Anika en garry. Heerlijk in de buitenlucht, natuur en tussen de dieren. Dat was precies wat ik er van verwacht had! Op een paar dode koeitjes en een wespensteek alleen maar hoogtepunten gehad. Ik vond het erg leuk om mee te mogen lopen met de dagelijkse werkzaamheden. Alles is daar anders dan thuis, en dan ook echt alles! 1x p.m boodschappen doen en eerst 2 uur rijden voordat je bij de supermarkt bent, dichtstbijzijnde dorp op 3 kwartier rijden, auto's die zonder moeite een kangaroe om ver rijden (bestuurders trouwens ook), koeien, paarden, wallaby's, 12 katten en zes honden in de achtertuin, riviertjes die droog zijn en mensen die super blij zijn met elke regendruppel. Rare mensen die Aussie's. Maar het werd toch erg aantrekkelijk om meer van Australie te zien nu ik er toch ben. Zo'n kans krijg je (vaak) geen tweede keer.
Dus ben ik met de bus naar Brisbane gegaan. In 9 uur van outback, niks, droogte en koeien, langzaam naar de bewoonde wereld. In Brisbane heb ik 1 nacht overnacht in een hostel. Dat was wel ff wennen na 2 maanden m'n eigen caravan. De volgende dag heb ik even rondgestruind tussen de winkeltjes en bij een echte Franse bakken een ontbijtje gehaald. Vervolgens naar het vliegveld, want ik had besloten naar Cairns te gaan. Ik leek net m'n vader want ik was veelste vroeg op het vliegveld. Famillie trekje? Cairns ligt op ruim 2 uurvliegen naar het noorden, aan de kust. Bekend bij toeristen om het great barrier reef wat om de hoek ligt, tours naar cape tribulation en watervallen/regenwoud. Dit is dan ook precies mijn bedoeling hier. De toerist uithangen en relaxen. Het centrum van Cairns is verschrikkelijk ingesteld op al die toeristen en eigenlijk niet eens fijn om te zijn. M'n hostel daarin tegen is geweldig. 4 personen op de kamer (2 zijn vandaag vertrokken en 1 gaat morgen, dus ben benieuwd wat ik er voor terug krijg) een lekker zwembad, mooie tuin met tropische planten en hangmatten en lekkere lounge muziek op de achtergrond. Goed gekozen al zeg ik t zelf.
Morgen heb ik een tour geboekt om de watervallen te gaan bekijken. Op advies van Anika er goed op gelet of de millaa millaa watervallen wel aan bod komen ;)
Ook ben ik van plan iets te gaan boeken voor cape tribulation. Een dagje strand en dagje marktjes afstruinen zit ook nog in mn programma. Daarna zie ik wel verder ;)
Terwijl ik dit schrijf lig ik lekker te hangen in een hangmat, vastgemaakt aan palmbomen.
Fijne Sinterklaas avond gewenst!

  • 05 December 2013 - 08:46

    Claudia:

    Geniet er nog even van schat xx

  • 05 December 2013 - 11:12

    Nadia:

    Hoi Soof, klinkt heerlijk hangen in een hangmat en palmbomen pal naast je. Ik ben jaloers. Hier waait het enorm en is het onwijs koud. Bah bah! Maarrrehh... hoe zit het nou met Sinterklaas? Sla je dat een jaartje over? Ik dacht dat je het misschien wel zou vieren bij de familie (omdat zij ook Nederlands zijn), maar zij doen er ook niet aan?

    En wat ik mij nog afvraag, hoe bevalt heb om zo alleen op pad te gaan? Vind je dat soms niet raar/vervelend? Of vind je het juist heel fijn?

    Fijne Sinterklaasavond! ;)

    Groetjes Nadia

  • 05 December 2013 - 16:45

    Charlie:

    Soof, wat maak je ons ongelofelijk jaloers. Terwijl ik dit schrijf zit ik in een vol bepakte metro en rij ik net langs de Capelse brug. Het is hier koud, de blaadjes vallen en wij Nederlanders balen van elke druppel dat naar beneden komt en dat doet het dan ook in veelvoud. Ik hoop dat je nog heerlijk geniet van je toerist zijn en kan niet wachten om al je verhalen te horen! Geniet, geniet, geniet! xxx

  • 05 December 2013 - 18:41

    Nettie:

    lieverd, vergeet je dan ook niet een heerlijke snorkeltrip vanuit Cairns. Is ook echt de moeite waard hoor!! enne... wanneer kom je weer naar huis?
    groetjes van ons en fijne sinterkerstenoudennieuw!

  • 06 December 2013 - 00:01

    Jitta:

    Hej Soof!
    Wat leuk om al je avonturen mee te kunnen lezen!
    Wat doe jij gave dingen daar zeg!
    Geniet ervan!
    Liefs Jitta

  • 06 December 2013 - 08:22

    Margreet:

    Dit begint op een echte vakantie te lijken! En dan een hele goeie vakantie ook!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Australie

Ik ga een fantastisch avontuur beleven Down Under

Recente Reisverslagen:

10 Januari 2014

Bye bye Australie

19 December 2013

Lady musgrave island

15 December 2013

Cairns en brisbane

05 December 2013

Cairns

15 Oktober 2013

Een aantal ervaringen
Sofia

Actief sinds 29 Okt. 2012
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 8381

Voorgaande reizen:

10 Januari 2014 - 11 Februari 2014

Indonesie

10 September 2013 - 10 Januari 2014

Australie

22 December 2012 - 09 Januari 2013

vakantie Thailand

03 November 2012 - 22 December 2012

Cambodja verkennen

Landen bezocht: