Eerste dagen in brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sofia Wanrooij - WaarBenJij.nu Eerste dagen in brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sofia Wanrooij - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in brisbane

Blijf op de hoogte en volg Sofia

19 September 2013 | Australië, Brisbane

Op mn tweede .dag heb ik een mooie wandeling uit de lonely planet gelopen. Langs de waterkant , door de botanic gardens en vervolgens naar de south bank. Dit is een hippe buurt met een boulevard en een 'street beach'. Middenin de stad is er een strand gemaakt. Ook het park en straatjes daar zijn erg gezellig en vol met mensen. 'S avonds ben ik terug gegaan naar south bank. Er is daar in september een festival bezig. Veel mensen, muziek, lekker eten, gezelligheid en als afsluiting een mooie lichtshow. Een leuk avondje uit.
Op zaterdag ging mijn wekker vroeg, ik had een pickup om 08:00 om walvissen te gaan bekijken! Hier heb ik heel erg naar uit gekeken, want ik heb altijd al walvissen willen zien. Met een klein busje zijn we (er reden er nog 3 mee) in een uurtje naar de zee gereden. Vlakbij surfers paradise vertrok onze boot en met ongv 30 mensen aan boord was het niet heel druk. De zee was erg wild en sommige mensen zagen eruit alsof ze zeeziek werden. Toen de eerste walvis was gespot was iedereen erg enthousiast, maar... Niemand zag m. Hij was zo verweg. Toen werd ik even bang dat het heel de dag zo zou gaan. Maar de bemanning heeft kundig deze walvis gevolgd en zo kwamen we uit bij en groepje van 5/6 walvissen. Deze waren allemaal heel actief en hebben allerlei kunstjes laten zien. Mijn favoriet was als de walvis op zn rug lag (dan kon je zn witte buik goed zien). En met beide voorflippers keiharde klappen maakte op het water. Wat een geluid kunnen ze produceren! Hier hebben we ongv een uur naar gekeken en ik keek mn ogen uit. Wat heb ik daar van genoten! Ik heb honderden fotos gemaakt, en deze laten goed zien waarom ik zo enthousiast was!
Op zondags heb ik geprobeerd wat uit te slapen om vervolgens naar het lone pine park te gaan. Een soort dierentuin met alle soorten australische dieren en tevens ook een koala opvang centrum. In de bus heb ik een spaans meisje leren kennen en samen hebben we het park ontdekt. We hebben allerlei dieren gezien; vogelbekdier, dingo hond, kangeroe, schapen, schapenhond, wat reptielen en slangen, emu's, krokodillen, wombats, tasmaanse duivel en natuurlijk koala's. Het was een leuk park om door heen te lopen en er zijn veel shows en demonstraties waardoor je meer te weten komt. Zo heb ik bv gezien hoe ze in 3 min een schaap scheren. Ik heb kangeroe's uit de hand gevoerd (net een kinderboederij, maar dAn even anders) en ik heb een hele schattige koala's vastgehouden. Strudel, 3 jaar oud. Houd van slapen en eucalyptus bladeren.
De rest van de dag ben ik bezig geweest met het inpakken van mn backpack en facetimen met mama en muis!
Op maandag ging mn wekker heel vroeg, want mn bus vertrok ook vroeg. Ik had m goed plekje bij het raam gescoord. Naar mate de tijd voorderde, stapten er steeds meer mensen uit de bus en werden de dorpjes en bushalten steeds kleiner. Ook de omgeving veranderde. Ernstig, van stad, naar dorp, naar veel boerderijen, naar een enkele boerderij en vervolgens was er niks. Dat was waar ik eruit moest. Dorp: mitchell. Anika en gary stonden me op te wachten en na een geslachte koe in stukjes op te halen bij hun vrienden, zijn we naar 'mountain view' gegaan. Onderweg op de hobbel weg als een close encounter met een kangoeroe die tegen de auto sprong. Hopelijk had tie alleen wat hoofdpijn en belandde die niet zoals de andere die plat op de weg liggen. Zover ik kon zien in t donker is het erg mooi hier, maar meer daarover als ik het ook in t licht heb gezien!

  • 20 September 2013 - 10:37

    HETTY:

    Soof, wat een fantastisch verhaal, klinkt allemaal erg leuk en ontzettend veel indrukken die je op doet.
    het is hier inmiddels herfst, je kent het wel ; regen : blaadjes die vallen, je zou er depri van worden.
    maar dat doen we niet .
    Geniet fijn lieverd en ik kijk al uit naar je volgende verhaal.
    xxxxxx Hetty

  • 21 September 2013 - 20:56

    Floyd:

    Goed bezig Soof, direct een kangoeroe aangereden. Zo zie ik het graag.

  • 10 November 2013 - 13:16

    Nadia Blokland:

    Hoi Soof,

    Leuk verhaal en gaaf dat je walvissen hebt gezien :)...

    (en sorry voor de late reactie)

    X Nadia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Australie

Ik ga een fantastisch avontuur beleven Down Under

Recente Reisverslagen:

10 Januari 2014

Bye bye Australie

19 December 2013

Lady musgrave island

15 December 2013

Cairns en brisbane

05 December 2013

Cairns

15 Oktober 2013

Een aantal ervaringen
Sofia

Actief sinds 29 Okt. 2012
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 8387

Voorgaande reizen:

10 Januari 2014 - 11 Februari 2014

Indonesie

10 September 2013 - 10 Januari 2014

Australie

22 December 2012 - 09 Januari 2013

vakantie Thailand

03 November 2012 - 22 December 2012

Cambodja verkennen

Landen bezocht: