Heenreis naar Australie - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sofia Wanrooij - WaarBenJij.nu Heenreis naar Australie - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sofia Wanrooij - WaarBenJij.nu

Heenreis naar Australie

Blijf op de hoogte en volg Sofia

12 September 2013 | Australië, Brisbane

Van zo'n dubbeldekker vliegtuig merk je weinig als je op de begane grond zit. Wel is de trap naar boven, slechts 2 rijen achter me erg interessant. Ik heb een heerlijk plekje bij het raam, niemand naast me dus ik kan lekker languit. Emirates is een fijne maatschappij om mee te vliegen. Aardig personeel, veel beenruimte en lekker eten.
In Dubai is niet zoveel te beleven. Gelukkig heb ik even kunnen watsappen met het thuisfront. Die gaan nu slapen en ik ga over een uurtje boarden. Op naar Singapore, hopelijk daar wat meer te beleven! De tweede vlucht was zeer slaapverwekkend, gelukkig heb ik dan ook wat uurtjes slaap kunnen meepikken. Hoe lekker het eten op de vorige vlucht was, zo smaakloos was het deze keer. Tja je kunt niet altijd geluk hebben.
Ook m'n laatste vlucht heb ik overleefd. Tijdens die vlucht moest ik mn 'incoming passenger card' invullen om bij de douane af te geven. Tja daar werd ik wel wat zenuwachtig van, want jullie weten allemaal wat er gebeurd als je die verkeerd invult (denk aan het tv programma boarder secuurity) die mensen zien er altijd zo streng uit! Wat nou als k m'n kaart verkeerd heb ingevuld?!?!
Gelukkig is alles goed gegaan en nadat ik verteld had welk eten bij me had, aan welke schoenen zand kon zitten en welke medicijnen ik bij me had, mocht ik doorlopen.
Vanaf het vliegveld is het een klein half uurtje met de airtrain (metro) naar het centrum. Daar m'n b&b opgezocht, welke er echt super schattig eruit ziet! Gelukkig was mijn kamer al vrij en kon ik er gelijk terecht. Ik m'n mini, maar prima kamer, heb k een bed, stoel en kast. Badkamer is op de gang. Nou ik vind het prima en ben meteen in slaap gevallen. Het is nu 13:00. Tijd om te douchen, aan te kleden en de stad te ontdekken. Daarover meer in een volgende blog.

Ps. Australië loopt 8 uur voor op nederland

• 12 September 2013 - 07:44

Charline:

Super stoer, Soof. Geniet ervan en ik kijk er naar uit om de rest van je avonturen te lezen.

Liefs,
    Charles

• 12 September 2013 - 09:43

Evelyn:

Zo, geweldig dat je goed bent aangekomen.
    Weer een groot avontuur wat op je heeft gewacht, en zich gaat openbaren!:-)
    Zet m op!

• 12 September 2013 - 15:56

Hetty:

Lieve Soof, Prachtig mooi verhaal en wat spannend .
    oh ik kan me zo voorstellen hoe je, je voelt.
    Denk de hele dag aan je !!!!
    xxxxxx

• 14 September 2013 - 13:19

Nettie:

Leuk om je te volgen sofia. Doe je anika de groeten?