Bali doorkruist en doorgevaren naar Java - Reisverslag uit Probolinggo, Indonesië van Sofia Wanrooij - WaarBenJij.nu Bali doorkruist en doorgevaren naar Java - Reisverslag uit Probolinggo, Indonesië van Sofia Wanrooij - WaarBenJij.nu

Bali doorkruist en doorgevaren naar Java

Blijf op de hoogte en volg Sofia

19 Januari 2014 | Indonesië, Probolinggo

Ipv de fietsen hebben we uiteindelijk een scooter gehuurd om naar de hotsprings te gaan. Je zweet hier al genoeg zonder iets te doen, daar heb je een fietseitje niet voor nodig. In Lovina hebben we nog een poging gedaan om dolfijnen te zien, na een staart en een vin en een boot vol misselijke mensen zijn we teruggekeerd. Zwemmen onder de watervallen was gelukkig wel heel verfrissend. De honderd(en) treden terug helaas niet zo.
Na een week in Bali te zijn geweest, hebben we besloten de oversteek naar Java te maken. We werden gedropt bij de haven, waar geen andere reizigers te vinden waren. Met een super goedkoop kaartje werden we naar een boot gewezen en deze vertrok al snel. Vol met Indonesiers die ons nieuwsgierig aankeken, zijn we ongv in een uurtje naar Java gevaren. Hier werden we aangesproken door PePe, die van z'n vrienden had gehoord dat er twee Nederlandse meiden naar Java kwamen. Ons geboekte hotel bleek erg verweg te liggen dus hebben we in Bangyuwangi in een goedkope homestay geslapen. Terwijl ik dit schrijf zitten we net een uur in de trein. We rijden in 6 uur naar Probolinggo. Met ons kaartje in de hand werden we naar het voorste deel van de trein geleid door een conducteur, die een bankje voor ons regelde en vervolgens zelf achter ons plaatst neemt. Dwars door rijstvelden, bossen en bergen geheuld in wolken als uitzicht. Hopelijk gaan de volgende 5 uur net zo soepel. Gelukkig is er airco in de trein!
In Java hebben we tot nu toe niet veel andere reizigers gezien (op 1 na). Hier worden we nagestaard als we langslopen met onze witte benen en in de foodcourt van de supermarkt moesten we al met een echtpaar op de foto. Erg grappig! Lastig is wel dat minder mensen hier Engels praten, ik zal me dus nog even moeten verdiepen in mijn 'hoe en wat in het Indonesisch' . Sampai jumpa!

• 23 Januari 2014 - 15:45

Nadia:

Sampai jumpa! = Tot ziens?