Indonesie, the beginning - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Sofia Wanrooij - WaarBenJij.nu Indonesie, the beginning - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Sofia Wanrooij - WaarBenJij.nu

Indonesie, the beginning

Blijf op de hoogte en volg Sofia

15 Januari 2014 | Indonesië, Lovina

Mijn vlucht naar indonesie verliep prima. Het was me weer gelukt om een raamplaatsje te krijgen en als een van de weinige kreeg ik eten, dekentje en toilettasje. Heeft toch zn voordelen om via Qantas te boeken.
In indonesie heb ik eerst gepind. Het hoogste bedrag gekozen, maar geen idee hebben hoeveel dat was. Een visum kopen kost 7 van de briefjes die ik heb, of ook wel $25. Daarna naar de immigratie die me vertelde dat mn visum 30 dagen geldig was en ik verblijf 32 Dagen, wat betekend dat ik ergens nog een ander visum moest kopen. Na de immigratie door de douane, waarbij de douanier alleen maar voorleest wat ik aan te geven heb. (Zakmes) & vervolgens mocht ik naar buiten! De warmte, vochtige lucht te gemoed. Op het vliegveld moest ik me nog een baan werken door alle pickupmannetjes en vervolgens door alle taxidrivers. Ik heb bij een taxistand een taxi geregeld en op naar het hotel!
Daar wachtte Saskia me al op en het was erg leuk om haar. Weeres te zien na zoveel maanden en zeker gek om elkaar dan alsnog aan de andere kant vd wereld te zien! Zij had al ontdekt dat ons hotel niet echt dicht bij t centrum lag, dus hebben we die avond gechilled op onze kamer. We hadden genoeg te bespreken!
De volgende dag hebben we gelunched vlak bij ons hotel, op aanraden van mijn taxi chauffeur. Was erg leuk, lekker en erg goedkoop. Daarna met de taxi naar Kuta. Het meest toeristische deel van bali. Daar hebben we rondgewandeld, ogen uitgekeken, over het strand gelopen, geshopt en ons getrakteerd op een massage en lekkere juice.
De volgende dag zijn we doorgereisd naar Ubud. Dit licht wat noordelijker en is het 'culturele centrum' van Bali. Hier hadden we een hostel geboekt en na t inchecken zijn we deze stad gaan verkennen. We hebben de eerste plensbui al over ons hoofd gehad en de paraplu die we gekocht hebben is van Indonesische kwaliteit. Savonds hebben we een traditionele dansvoorstelling bekeken. Met erg mooie kostuums en maskers met prachtige kleuren!
De volgende dag hebben we een scooter gehuurd. Ik aan het stuur en Sas voorop zijn we vol goede moed op pad gegaan. Eerst lekker wezen touren, vervolgens op zoek naar Taro, in de reisgids gelezen dat ze hier koffie en kruidnagel verbouwen. Het zou 15 km vanaf Ubud liggen, we hebben er ongv 4 uur over gedaan om te vinden. Maar we hadden de grootste lol over kleine weggetjes en tussen rijstvelden en Sas heeft ook nog gereden. In Taro zijn we beland bij een educatief centrum waar die ochtend 100 indonesische kinderen waren geweest. We kregen een uitgebreide rondleiding door een medewerker die ons alles liet zien en over van alles vertelde. We hebben gezien hoe koffie wordt uitgepoept door een civet. Een of ander raar beest in een klein hokje, waardoor de koffie veel meer waard wordt. We hebben gezien hoe er suiker uit palmbomen wordt gemaakt, we hebben onze eigen mandarijnen geplukt, koeien gevoerd en alle andere vruchten daar bekeken. Wij vonden onze eindbestemming wel geslaagd. Daarna weer de weg terug naar Ubud gezocht.
De volgende dag was alweer een reisdag, dit keer naar Lovina, wat in het noorden aan het strand van Bali licht. De reis door de bergen was prachtig. Bergtoppen geheuld in wolken zijn begroeid met dicht bos waar tussen verstopt terrassen van reisvelden liggen. Een erg mooi uitzicht. In lovina hadden we (na het lezen van iemand anders zn blog) na wat zoeken, een eigen bungalow geboekt. In een rustige straatje wat uitkomt op de Zee en met onze eigen openlucht douche hadden wij een prima bungalow! Hier blijven we drie nachten. Saskia voelde zich niet zo lekker, dus ijn we na aankomst, na het zwarte strand te bekijken (vulkanische zand) en gelunched te hebben, even gaan slapen. 'S avonds wouden we naar het dorp lopen, maar dat bleek verder weg dan we dachten. Blijken we weer in de middle of nowhere te zitten! Ach met het strand om de hoek is dat niet zo erg.
Vandaag gaan we fietsen huren, dus fietsen we naar het dorp. De planning is om vanmiddag naar de hot springs te gaan, ik hou jullie op de hoogte.

  • 15 Januari 2014 - 02:54

    Saskia:

    Reactie

  • 15 Januari 2014 - 02:55

    Saskia:

    Haha oké sorry, leuk verhaal van onze gebeurtenissen :)

  • 15 Januari 2014 - 09:12

    Nadia:

    Wauw, klinkt super. Wat hebben jullie al veel gedaan. Waar type je eigenlijk deze artikelen? In een internet café, of op je tabblet waar ergens wifi is?

    X

  • 15 Januari 2014 - 10:42

    Gar:

    Tof!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Lovina

Sofia

Actief sinds 29 Okt. 2012
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 8335

Voorgaande reizen:

10 Januari 2014 - 11 Februari 2014

Indonesie

10 September 2013 - 10 Januari 2014

Australie

22 December 2012 - 09 Januari 2013

vakantie Thailand

03 November 2012 - 22 December 2012

Cambodja verkennen

Landen bezocht: