I'm flying home - Reisverslag uit Legian, Indonesië van Sofia Wanrooij - WaarBenJij.nu I'm flying home - Reisverslag uit Legian, Indonesië van Sofia Wanrooij - WaarBenJij.nu

I'm flying home

Door: Sofia

Blijf op de hoogte en volg Sofia

09 Februari 2014 | Indonesië, Legian

Na 5 dagen Jakarta zijn we naar Lombok gevlogen. Hier hadden we een homestay tussen de steden Mataram en Senggigi. De een erg druk met locals en lokale markten, de andere populair onder toeristen. De ene dag zijn we zelf op ontdekking gegaan met een gehuurde scooter. De volgende dag zijn we met een taxi de andere kant op gegaan en hebben we dorpjes bezocht waar nog op traditionele manier ambachten worden uitgevoerd.
Vanaf Lombok was het een korte boottocht naar De Gili eilanden. Wij hadden een bungalow geboekt op Gili Trawangan. Het bekendste en grootste eiland van de drie. Hier hebben we een aantal paradijselijke dagen gehad. Witte stranden, blauwe zee, zeeschildpadden, snorkelen, cocktails drinken, feestjes met je voeten in het zand, zonsondergang bekeken, enz. Op het eiland zijn geen auto's of scooters en gebeurd alles met paard en wagen of op de fiets. Wel lekker rustig! Wij zijn ook op de fiets het eiland rondgereden, dat ging sneller dan we dachten en binnen 2 uur, inclusief een aantal stops in het water of op het strand, waren we alweer terug. We hebben nieuwe internationale vrienden gemaakt en zijn het meest luxe zwembad op het eiland binnen gesneaked. We hadden erg geluk met het weer en hebben heerlijk aan ons kleurtje kunnen werken. Ben benieuwd hoelang ik deze kleur houdt als ik eenmaal terug ben.
Op de Gili's moesten we dan toch echt een keer ons visum verlengen. Deze is namelijk maar 30 dagen geldig en wij zijn zo slim om 32 dagen te verblijven in Indonesië! Een personeelslid van onze verblijfplaats had wel wat vrienden bij de immigratie en kende iemand die ons paspoort daar wel heen kon varen. Na 3 dagen zouden we het paspoort terug krijgen. Met grote spanning hebben wij de drie dagen afgewacht, worst case scenario; paspoort weg, geen visum, niet naar huis kunnen vliegen, voor altijd blijven op de Gili eilanden hihi. Na 3 dagen kwam een andere werknemer aanlopen: 'i'm sorry, your pasport not here yet. Tomorrow!'. Dus moesten wij nog een dag in spanning leven, tomorrow was namelijk ook de dag dat we weer naar Bali zouden varen. Gelukkig is alles goed gekomen. 'Smorgen na het zoveelste enorme ontbijt kregen we ons paspoort terug en 's middags zaten we op de boot naar Bali.
Hier verblijven we in het meest toeristische deel, Kuta. De laatste souvenirs worden ingekocht en vanavond bekijken we de 'craziest club in Bali'. Ons hotel heeft airco, een spa, ontbijtbuffet en een zwembad met bar. Ach het leven is zo zwaar!

Dinsdag vliegen we beide weg uit Indonesië. Saskia naar Thailand en ik naar huis. Na vijf prachtige maanden, een geweldige tijd, mooie momenten, leuke nieuwe mensen en een onvergetelijke ervaring wordt het tijd om dit alles met jullie te delen. Mijn verhalen te vertellen en foto's te showen. En helaas aan het 'echte' leven te beginnen. Ik heb geen moment spijt van mijn keuze gehad om dit te doen. Misschien bijna spijt dat ik voor 'maar 5 maanden' heb gekozen.

Veel plezier Saskia! Tot snel lieve Hollanders! Hopelijk tot ooit prachtig Australië en Indonesië!